18.5.13

Δεν θες την αγάπη όλου του κόσμου αλλά του ενός και μοναδικού!

Αυτό είναι που σε κάνει τελικά στη ζωή σου ευτυχισμένο. Να έχεις την αγάπη. Όχι όμως απαραίτητα την αγάπη όλου του κόσμου, αλλά ενός ανθρώπου που είναι για σένα μοναδικός. Αν βρεις έναν τέτοιο άνθρωπο, που να σημαίνει για σένα πολλά και αυτός ανταποκρίνεται, τότε αυτό είναι ο ορισμός της ευτυχίας. Μετά, το θέμα είναι πόσο θα κρατήσει. Οι άνθρωποι πια, δυστυχώς, δεν πιστεύουν στο "για πάντα". Δεν έχει όμως να κάνει με την διάρκεια αλλά με την ουσία, την αληθινή αγάπη!

Για να το πούμε πιο απλά, όπως θα το έλεγαν τα παιδιά, είναι η ιστορία του Μικρού Πρίγκιπα με το τριανταφυλλάκι του. Είναι για εκείνον τόσο ξεχωριστό γιατί του έχει αφιερώσει τον χρόνο και την ενέργειά του. Μόνο που εδώ ισχύει και το "για πάντα". Ακόμα κι όταν χρειάστηκε να ταξιδέψει σε άλλους πλανήτες ο Μικρός Πρίγκιπας το είχε συνεχώς στο μυαλό του και ήθελε να επιστρέψει σε εκείνο...

Αυτό το βιβλίο, εκτός από το ότι είναι το αγαπημένο μου, θεωρώ ότι θα μπορούσε να είναι εγχειρίδιο αγάπης! Όσες φορές και να το διαβάσω λειτουργεί λυτρωτικά μέσα μου. Διάβασε ένα μικρό χαρακτηριστικό απόσπασμα...



"-Πήγαινε πάλι να δεις τα τριαντάφυλλα, θα καταλάβεις πως το δικό σου είναι μοναδικό στον κόσμο.
- Θα ξανάρθεις να με αποχαιρετήσεις κι εγώ θα σου κάνω δώρο ένα μυστικό.

Ο μικρός πρίγκιπας έφυγε για να πάει να ξαναδεί τα τριαντάφυλλα:
- Δεν είναι ολότελα όμοια με το δικό μου, ακόμη δεν είσαστε, τους είπε. Κανείς δεν σας έχει εξημερώσει και σεις δεν έχετε εξημερώσει κανένα. Είσαστε όπως ήταν η αλεπού μου. Κι εκείνη δεν ήταν παρά όμοια με εκατό χιλιάδες άλλες. Όμως εγώ την έχω κάνει φίλη μου κι είναι τώρα μοναδική στον κόσμο.

Και τα τριαντάφυλλα έδειξαν να τα 'χουν πειράξει πολύ τα λόγια του μικρού πρίγκιπα.

- Είσαστε όμορφα, μα είσαστε άδεια, πρόσθεσε. Κανείς δεν θα μπορούσε να πεθάνει για σας.

Σίγουρα, κάποιος τυχαίος περαστικός, βλέποντας το δικό μου λουλούδι θα νόμιζε πως σας μοιάζει. Μα, από μόνο του αυτό, είναι πιο σημαντικό από όλα εσάς, γιατί εγώ το ποτίζω, το προφυλάσσω κάτω από ένα γυάλινο δοχείο. Γιατί είναι αυτό που εγώ προφύλαξα με το παραβάν. Γιατί αυτό είναι που του σκότωσα τις κάμπιες (εκτός από δυο ή τρεις που τις άφησα για να γίνουν πεταλούδες). Γιατί αυτό είναι εκείνο που το άκουσα να παραπονιέται ή να περηφανεύεται ή, μάλιστα, μερικές φορές να σωπαίνει. Γιατί είναι το τριαντάφυλλό μου.

Και γύρισε προς την αλεπού.
- Γεια σου, είπε ...

- Γεια σου, είπε η αλεπού. Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: δεν βλέπει κανείς πολύ καλά παρά μονάχα με την καρδιά. Ότι είναι σημαντικό, δεν το βλέπουν τα μάτια.

- Ότι είναι σημαντικό δεν το βλέπουν τα μάτια, επανέλαβε ο μικρός πρίγκιπας, για να το θυμάται.

- Είναι ο χρόνος που έχεις χάσει για το τριαντάφυλλό σου και που το κάνει τόσο σημαντικό.

- Είναι ο χρόνος που έχω χάσει για το τριαντάφυλλό μου ... έκανε ο μικρός πρίγκιπας, για να το θυμάται.

- Οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει αυτή την αλήθεια, είπε η αλεπού. Όμως εσύ δεν πρέπει να την ξεχάσεις. Να γίνεις υπεύθυνος για πάντα εκείνου που έχεις εξημερώσει. Είσαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλό σου ...

- Είμαι υπεύθυνος για το τριαντάφυλλό μου... επανέλαβε ο μικρός πρίγκιπας, για να μην το ξεχάσει."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες...